Baťova dálnice

01.07.2010 18:14

 Co má společného Baťova dálnice s Kletečnou ? Na první pohled nic, na druhý pohled najdeme několik shodných parametrů. Trocha minulosti:

Mezi poslední hlavní návrhy československé dálnice patří rovněž projekt průmyslníka J. A. Bati (BA) z r. 1937, který řešil vedení dálnice ze západu na východ republiky rovněž přímo a jejím středem. Dálnice by začínala u Chebu, kde by se napojila na evropskou síť. Z Chebu by pak vedla kolem Plzně a Vltavu překročila u Kamýku. Dále by vedla kolem Žďáru nad Sázavou, severně od Brna, kolem Zlína a na Slovensku přes Žilinu, Prešov a Michalovce na Podkarpatskou Rus, kde by končila u Velkého Bočkova, na hranicích s Rumunskem. Zde by se napojovala na dálnici k Černému moři, do přístavu. Baťova dálnice byla tedy z velké části podobná návrhu Československého regionalistického ústředí, akorát delší. (Zdroj: https://www.dalnice.com/historie/vyvoj_site/vyvoj_site.htm)  a dále: (https://cestovani.idnes.cz/po-stopach-batovy-dalnice-z-velkolepeho-snu-zustaly-mosty-v-polich-1pc-/igcechy.asp?c=A100212_170921_igcechy_tom).

Současnost ? Po Baťově dálnici zůstaly mosty, my máme ventily. Baťa nedokončil kvůli 2. světové válce a jejím následkům a my ?

:-)

Kontakt

Vyhledávání

Obnovený provoz

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode